fun.....!!!!!!!!

Friday, 7 December 2012

(✿◠‿◠)

✿~ Jangan mencari jika HILANGNYA aku..
✿~ Jangan bersedih dengan KETIADAAN aku..
✿~ Jangan berduka kerana PERGINYA aku..
✿~ Jangan mengharap dengan BANTUAN aku untuk menggembirakanmu.. Kerana sesungguhnya aku insan yang TIDAK PUNYA KUASA..banyak KHILAF dan DOSA..Jika kamu menganggapku SEMPURNA, pasti kamu akan MENYESAL satu hari bila kamu lihat keburukanku..(✿◠‿◠)

sebab ape??

Awak kena paham , kenapa saya cemburu tengok awak , sebab cemburu tu tandanya sayang kan ?

Awak kena paham kenapa kadang2 saya merajuk , sebab saya nak kan perhatian daripada awak .

Awak kena paham ,kenapa saya selalu call dan sms awak, sebab saya rindukan awak .

Awak kena paham kenapa kadang2 saya marahkan awak , sebab saya nakkn yang terbaik untuk awak .

Awak kena paham kenapa saya suka mengadu dengan awak , sebab awak lah segalanya bagi saya . saya nak awak je yang tahu .

101 sbb kenapa dia sayang saya

1. saya sayang awak sebab awak slalu ambil berat pasal saya
2. saya sayang awak sebab awak x pernah putus asa dengn saya
3. saya sayang awak sebabawak sentiasa memberi saye nasihat
4. saya sayang awak sebab awak awak selalu hantar gambar awak yang comel2 tue
5. saya sayang awak sebab awak kekasih saya
6. saya sayang awak sebab saya sanggup tunggu awak walaupun 1000 tahun lg
7. saya sayang awak sebab awak seorang sahaja dalam hati saya nie
8. saya sayang awak sebab awak suke cubit perot saye.....hahaha
9. saya sayang awak sebab awak selalu katakan yang awak sayangkan saya teramat amat
10. saya sayang awak sebab setiap mlm kita berbual
11. saya sayang awak sebab awak x pernah putus harapan dengan saya
12. saya sayang awak sebab awak selalu teman saya.
13. saya sayang awak sebab awak selalu ade bila saya memerlukan
14. saya sayang awak sebab awak selalu bersabar dengan saya
15. saya sayang awak sebab awak selalu msg sye
16. saya sayang awak sebab awak ceritakan segala-galanya pasal awak kat saye
17. saya sayang awak sebab kita selalu call dlm telefon
18. saya sayang awak sebab kita sayang antara satu sama lain.
19. saya sayang awak sebab awak selalu menggembirakan saya
20. saya sayang awak sebab kita sentiase ucap rindu sesame lain
21. saya sayang awak sebab awak terima saya seadanya
22. saya sayang awak sebab awak selalu bayangkan mase depan kita bersama
23. saya sayang awak sebab awak selalu ambik berat pasal saya
24. saya sayang awak sebab awak awak redha dengan ape yg saya doakan mengenai hubungan kita di masa depan
25. saya sayang awak sebab awak bwt inrelatonship ngn saye kat dalm f.b
26. saya sayang awak sebab awak selalu menghiasi hari2 sye walaupun jauh
27. saya sayang awak sebab awak baik hati
28. saya sayang awak sebab awak terima diri saya seadanya
29. saya sayang awak sebab awak selalu bercerita dengan saya pasal hari-hari awak.
30. saya sayang awak sebab awak x kesah pown mcmne rupa sye
31. saya sayang awak sebab awak
32. saya sayang awak sebab awak pandai masak
33. saya sayang awak sebab awak tahu ape kegemaran saya
34. saya sayang awak sebab sye suke tengok awak kerutkan hidung awak.
35. saya sayang awak sebab awak hidup dalam jiwa, fikiran dan hati saya
36. saya sayang awak sebab cara awak gelak bwt sye gembira jgk
37. saya sayang awak sebab saye selalu teringat kat awak
38. saya sayang awak sebab awak jeles kalau sye crite pasal permpuan lain
39. saya sayang awak sebab awk menangis bila rindukan saya,begitu juga sye
40. saya sayang awak sebab awak memahami diri saya
41. saya sayang awak sebab awak selalu hantar gambar2 awak.
42. saya sayang awak sebab awak bwt keychain ade name kita berdua
43. saya sayang awak sebab awak bwt anyaman benang name kite
44. saya sayang awak sebab awak x pernah lupe sape saya pada awak
45. saya sayang awak sebab gambar timelin kite same
46. saya sayang awak sebab awak suke kaler pink dan putih
47. saya sayang awak sebab femili awak baik
48. saya sayang awak sebab femili saye syg kat awk
49. saya sayang awak sebab awak ajar saye makan pedas
50. saya sayang awak sebab awak x makan ikan keli
51. saya sayang awak sebab saye suke tngok mata awak
52. saya sayang awak sebab saye suke tngok hidung awak
53. saya sayang awak sebab saye suke tngok pipi awak
54. saya sayang awak sebab awak selalu nasihat kan sye
55. saya sayang awak sebab kite slalu mkn same2
56. saya sayang awak sebab awak selalu ingat saya
57. saya sayang awak sebab kite tngok wayang same2
58. saya sayang awak sebab saye selalu bg flying kiss kat awak......muuuuuahhhhhhhhhh
59. saya sayang awak sebab kite selalu jalan same kalau di uitm
60. saya sayang awak sebab awak selalu gelak x abis
61. saya sayang awak sebab awak takut dengan kucing
62. saya sayang awak sebab awak my baby boo
63. saya sayang awak sebab awak slalu ckp sye gedik
64. saya sayang awak sebab kite selalu bwt video call
65. saya sayang awak sebab awak selalu cakap awak sayang saya
66. saya sayang awak sebab awak cakap awak rindu kat sye
67. saya sayang awak sebab awak selalu ckp awk rindu saya
68. saya sayang awak sebab saye suke care awak berjalan
69. saya sayang awak sebab saye suke care awak bercakap
70. saya sayang awak sebab saye suke cara awak bwt muke
71. saya sayang awak sebab saye suke cara awak makan
72. saya sayang awak sebab kite pernah call sampai abis rm30 ringgit sekali gus
73. saya sayang awak sebab awak selalu pujuk sye yang mengade-ngade nak merajuk
74. saya sayang awak sebab awak pandai amik hati sye
75. saya sayang awak sebab awak jujur dan ikhlas
76. saya sayang awak sebab selalu ckp sye buncit...kah3
77. saya sayang awak sebab awak x pernah x msg sye dlm satu hari...
78. saya sayang awak sebab awak pandai jage hati saye
79. saya sayang awak sebab awak rajin
80. saya sayang awak sebab cantik, comel, menarik, menawan dan macm2 lagi la yg best
81. saya sayang awak sebab mate awak sepet...
82. saya sayang awak sebab kasut awak saiz 36....
83. saya sayang awak sebab awak pegang tangan saye
84. saya sayang awak sebab awak letak kepala awak kat bahu saya mase kite balik nek public transport sme2
85. saya sayang awak sebab awak janji sayang saya selalu
86. saya sayang awak sebab awak bwt page towk kite berdue je dlm fb.....terharu saya huuu
87. saya sayang awak sebab awaklah yang terbaik
88. saya sayang awak sebab awak rajin bwt keje rumah
89. saya sayang awak sebab awak ambil berat pasal femili awak
90. saya sayang awak sebab awak x kesah pon ttg rupe saye
91. saya sayang awak sebab awk selalu peluk jauh2....ermmmmmmmmm,huhu
92. saya sayang awak sebab awak masak sedap
93. saya sayang awak sebab awak pandai menasihati saye dan org len
94. saya sayang awak sebab awak dah ambil separuh hati dan jiwa saya
95. saya sayang awak sebab awak mahu bahagia dengan saya
96. saya sayang awak sebab saye rase saye tak boleh hidup tanpa awak
97. saya sayang awak awak sebab name awak telah terukir di hati dan minda saya
98. saya sayang awak sebab awak panggil saye baby bucuk....huhu
99. saya sayang awak sebab saye dah jatuh cinta dengan awak
100. saya sayang awak sebab saye cintakan awak...
101. sebab utama kenapa saya sayang awak adalah kerana AWAK ADALAH AWAK, my beloved budak comel yang masam...

Friday, 17 February 2012

____bEgItUlAh CiNtA KaMi_____

walaupun selalu terjadi perselisihan faham kerana sikap kuat merajuk (hehehe) tetapi ianya mematangkan kami dalam soal cinta dan perhubungan ini. kami cuba untuk menjadikan hubungan antara kami antara perasaan paling manis dalam dunia yang pernah kami lalui...BEGITULAH CINTA KAMI

sesungguhnya hati ini sentiasa meyanyangi dan mencintai dia, x sanggup kulalui hari-hari mendatang tanpa ada dia disisi....BEGITULAH CINTA KAMI

sesaat x berjumpe rasakan bagai seminit, seminit x berjumpe rasakan bagai sejam, sejam x berjume rasakan bagai shari, sehari x berjumpe rasakan bagai seminggu, seminggu x berjuma rasakn bagai sebulan, sebulan x berjumpa rasakan bagai setahun.......BEGITULAH CINTA KAMI

sesungguhnya diri ini ingin bersamanya setiap milisaat yang berlalu supaya x ku tertinggal satu pown detik dan saat indah bersama.....BEGITULAH CINTA KAMI

sekiranya berjauhan. suara dan gambar sajelah menjadi pelepas rindu antara diri kami. membuak-buak peraaan rindu bila berjauhan umpama air coca-cola dicampur mentos tapi ditutup dengan ketat dalam botol......x dapat nak lepaskan rindu, x dapat nak tunjukkan kasih sayang....BEGITULAH CINTA KAMI

tapi kami amat bahagia bersama, dan dengan izin ALLAH subbahanahuwataa'la, kami berdoa dan berharap sentiasa supaya, hubungan kami berkekalan....BEGITULAH CINTA KAMI....

S.A sayang M.N.S


Thursday, 3 November 2011

The Friendship Rainbow




Suatu ketika, warna-warna pelangi mulai bertengkar.
Masing-masing berpendapat bahwa dialah yang terbaik, yang terutama, dan yang terpopuler.
Si Hijau berkata:


"Terus terang saja, akulah yang paling penting. Aku adalah  harapan. Pohon, rerumputan, juga dedaunan memilih warnaku. Tanpa aku, hewan-hewan akan mati. Lihatlah ke segala penjuru negeri ini, aku ada di mana-mana."
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif



Si Biru menginterupsi:


"Jangan pikirkan bumi tanpa melihat langit dan lautan. Air adalah sumber kehidupan yang dijatuhkan oleh awan biru yang berasal dari lautan. Langit adalah ruang kedamaian dan ketenangan. Tanpa itu semua, apalah artinya."
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif

Kuning tertawa kecil:



"Kalian begitu serius! Aku pembawa keriangan, keceriaan dan kehangatan di bumi ini. Kuning adalah matahari, bulan dan juga bintang. Setiap saat kau mengamati bunga matahari, maka dunia pun mulai tersenyum. Tanpaku, tak akan ada kegembiraan."
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif



Jingga menimpali: 



"Aku adalah warna kesehatan dan kebugaran. Boleh jadi aku warna yang langka, tetapi aku berharga. Aku banyak memberi vitamin yang menjaga kehidupan manusia. Lihat saja wortel, labu, jeruk, mangga, juga pepaya. Aku memang tidak terlihat setiap saat. Tapi, warnaku memenuhi langit tatkala fajar dan tatkala mentari terbenam. Tak ada keindahan yang seindah ini.  Kecantikanku sungguh memukau."
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif

Si Merah tak tahan juga dan mulai berteriak:



"Aku adalah penguasa kalian semua! Aku adalah d a r a h - darah adalah kehidupan! Aku adalah lambang keberanian dan lonceng bahaya. Aku akan berjuang, tak kenal takut. Aku pemberi semangat di dalam tubuh. Tanpaku dunia akan sepi seperti rembulan. Aku adalah warna gairah dan semangat. Seperti juga mawar merah - tanda cinta."
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif



Si Ungu pun angkat bicara: 



Ia sangat tinggi dan berbicara penuh keanggunan: "Aku adalah warna kesetiaan dan kekuasaan. Raja dan pemimpin senantiasa memilih aku sebagai lambang kewenangan dan kebijaksanaan.  Rakyat tak akan pernah menyanggah. Mereka mendengar dan patuh"
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif

Akhirnya Si Nila berbicara,
lebih tenang dari yang lain, tetapi dengan segala keteguhan hati:




"Perhitungkan aku juga. Aku adalah warna keteduhan. Kalian hampir tidak memperhatikannya. Tanpaku, kalian semua tidak berarti. Aku mewakili pikiran dan refleksi dari  kedewasaan senjakala dan kedalaman air. Kalian memerlukan aku agar dapat melihat perbezaan serta keseimbangan dalam doa dan kedamaian hati."
Description: http://yesaya.indocell.net/1x1.gif
Warna-warna itu saling membual, masing-masing berusaha meyakinkan bahwa dialah yang terhebat. Mereka berperang kata dan berteriak semakin keras. Tiba-tiba mereka dikejutkan oleh kilat yang menyambar serta suara guntur yang menggelegar. Hujan tercurah lebat tanpa belas kasihan. Warna-warna meringkuk ketakutan, saling merapat mencoba memperoleh rasa aman.

Di tengah kegaduhan itu, Hujan berkata:
"Kalian warna-warna tolol, saling bertengkar untuk memenangkan perdebatan ini. Tahukah kalian semua? Bahwa kalian masing-masing diciptakan untuk suatu tujuan yang istimewa, unik dan saling berbeza. Saling bergandingan  tangan dan kemarilah."

Warna-warna itu pun bersatu saling bergandingan  tangan.
            Yeaaaahhhhhhh...yeaahhhhhh...yeeaaaaahhhhh......................
Sang Hujan meneruskan lagi:
"Mulai sekarang, apabila hujan turun, semua akan membentangkan diri di langit bagaikan busur raksasa, sebagai tanda bahawa semua cinta hidup dalam damai.
- Pelangi - tanda harapan akan hari esok."

Maka, di mana pun hujan membasahi bumi dan pelangi menghiasi langit,
ingatlah untuk saling mengasihi dan menghormati satu sama lain.

Persahabatan itu bagaikan pelangi:

Merah bagaikan buah apel



 terasa manis di dalamnya.

Jingga bagaikan kobaran api


yang tak akan pernah padam.

Kuning bagaikan mentari yang menyinari hari-hari kita.


Hijau bagaikan tanaman yang tumbuh subur.

Biru bagaikan air jernih alami.
Ungu bagaikan kuntum bunga yang merekah.

Nila-lembayung bagaikan mimpi-mimpi yang mengisi kalbu.

Thank you for our friendship!
From me.....:Ecah amoy :D

Tuesday, 18 October 2011

10 tande die jodoh kiter

Gunakan seluruh pancaindera
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang maha esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Tuhan mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi, spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan? Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita.Kejujuranbukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukticinta sejatiadalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

Mimpi
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmatdi akhirat adalah kekal selamanya. Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita?

Madah Cinta
“ Manusia merancang, Allah menentukan.”
“Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah apa yang ada pada diri mereka.” – Al-Quran